Ostukorv
Kirjavara raamatupood




Otsing 


NB! Soovi korral iga ostuga kaasa kingitus! Vt Kingitused, tasuta kraam.




Teemad: PsühholoogiaSuhted, suhtlemineLastekasvatus

Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis


„Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” on pehmekaaneline raamat. Raamatu seisukord: kasutatud, tiitellehele vildikaga soditud must kast.

Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis kaanepilt – front cover

Hind: 9.90


Koostaja: Siivi Hansen.


Autorid: Ene Pill, Kadri Järv-Mändoja, Kärt Käesel, Maire Riis.


Keeletoimetaja: Helle Kalda. Fotod: Kärt Käesel.




„Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” – tutvustus


Eesti tervist edendavate koolide võrgustiku sünnipäevaks võib lugeda 1993. aasta märtsikuud, mil esimesed kümme üldhariduskooli erinevatest paikadest liitusid liikumisega, mis aasta varem Maailma Terviseorganisatsiooni, Euroopa Nõukogu ja Euroopa Komisjoni algatusel sündis.

Liikumise eesmärgiks on ühendada tervise- ja haridusvaldkonna jõupingutused õpilaste ja õpetajate heaolu nimel, et arendada koolikeskkonda ja edendada tervislikku elulaadi ning ühtlasi arendada turvalist sotsiaalset ja füüsilist keskkonda mitte ainult kooli vaid ka paikkonna jaoks.

Oma olemuselt on tervisedendus protsess, mis võimaldab muuta tervist määravaid tegureid juhitavaks ning selle kaudu mõjutada inimeste tervist. Tervisedendus koolis on võimas tööriist koolikeskkonna kujundamiseks ning iga lapse või täiskasvanu heaolu tagamiseks. Ei ole valdkonda, mida ei saaks vaadata tervislikkuse kontekstis. Tervist määravateks teguriteks koolis on nii kooli juhtimine kui valitud viis õppekava täitmiseks, klassiruumide valgustus ja sisustus, õpilaste kaasatus koolieluga seotud küsimuste otsustamisesse või normide olemasolu ja täitmine. Seega ei ole tervisedenduse näol tegu koolirahvale ainult terviseteenuse või -hariduse tagamisega.

Olulisem kaunist interjöörist ja kuldmedaliga lõpetajate arvust on koolis valitsev psühhosotsiaalne atmosfäär. Enam kui kahekümne aasta jooksul edukalt töötanud vaimse tervise edendamise programmid näitavad, et kui kool peab tähtsaks vaimse tervise edendamist, väljenduvad tulemused õpilaste paremas psühholoogilises kohanemises, sallivuse ja enesekehtestamisoskuse tõusus, reeglite ja hea tava aktsepteerimises, õpiraskuste ja käitumisprobleemide, sh agressiivse käitumise ning puudumise ja väljalangemise vähenemises. Õpilased ja õpetajad on rohkem rahul nii enda kui oma kooliga. Ja loomulikult õpivad õpilased oma võimete kohasemalt, mis väljendub tervikuna kõrgemas õppeedukuses.

Juhendmaterjal „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” keskendub kooli vaimse tervise edendamise ühele olulisele aspektile – õpilase emotsionaalse seisundi märkamisele ja võimalike vaimse tervise probleemide ennetamisele.

Pedagoogi elukutse esitab selle valinule suured nõudmised. Ühelt poolt on vaja õpetajal iga õpilase individuaalsusega arvestamise oskust, teisalt kõigile lastele sobiva õpikeskkonna tagamise suutlikkust. Tuleb täita edukalt õppekava ning vastata ühiskonna nõudmistele ja ettekujutusele õpetaja rollist. Seega on tegelikult õpetaja õlul määratu vastutus, millega toimetulek ei pruugi olla kergete killast. Juhendmaterjal aitab lugejal mõista ka vastutuse piire, sest enamasti on lapse mure õpetaja mure ning paljud meist püüavad õpetaja ja täiskasvanuna laste probleeme lahendada, mis ei ole tegelikult meie võimuses. Teisalt õpetavad valusad kogemused ka probleeme vältima või vähendama, mis pole samuti lapse ega kutse-eetika seisukohast õige. Seega vajab õpetaja lisaks õpetamismetoodikate valdamisele teadmisi ja oskusi, mis aitavad tal hinnata laste seisundit ja valida sobivat lähenemisviisi nii õpilasele kui probleemiallikale.

Juhendmaterjaliga tutvumine peaks aitama igal lastega töötaval inimesel näha käitumismuutuse või langeva õppeedukuse taga olukorda, mis seda põhjustab. Märkamine tähendab soovi mõista ja võimalust abi ning tuge leida. On üsna tavaline, et probleemkäitumisega õpilase tegevus või mõni toimunud traumaatiline sündmus mõjutab kogu klassi või isegi koolipere igapäevaelu. Nõnda on kool omamoodi tervik, milles igaühe heaolu või selle puudumine ei jäta teisi mõjutamata. Seega on vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine oluline osa kooli tervisedendusest, millele tuleb vajalikku tähelepanu pöörata. Õpilase maailmapilt ei kujune ainuüksi läbi õppekava − arenevale isiksusele on sootuks määravam kooli igapäevaelu mõju.

Loodame koos autoritega, et juhendmaterjal on abiks kõigile, kes on kordki endale küsimuse esitanud – kuidas saan mina aidata? Samas jaganud ka teistega oma head tahet muuta seda, mida võimalik.

Raamatu „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” sisukord


Eessõna
Suhtlemisest õpilasega – Kadri Järv-Mändoja
Käitumisprobleemid koolis ja kuidas nendega toime tulla? − Kärt Käesel
Lastevastane vägivald – Ene Pill
Räägime lapsega leinast – Maire Riis
Teddy Stallardi lugu
Autoritest


Raamatuga „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” seonduvad märksõnad: õpilased, vaimne tervis, probleemsed lapsed, käitumishäired, vägivald, väärkohtlemine, lein, õpetaja-õpilase suhe, psühholoogiline nõustamine, tervisedendus



Raamatu „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” tehnilised andmed


„Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” on pehmekaaneline raamat, 64 lk; 21,0 × 29,7 cm; ↔ 0,5 cm; 259 g.


Raamat „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” on Laos nr 1, saame postitada või kontorisse tuua samal või esimesel TÖÖPÄEVAL.


Raamatu „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” ilmumisandmed: Tervise Arengu Instituut, 2010


ISBN/EAN: 9789985982051 (978-9985-9820-5-1)

Ostke raamat „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” hinnaga 9.90



Veel üllitisi „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” autori(te)lt:





Soovitame lisaks väljaandele „Vaimse tervise probleemide märkamine ja ennetamine koolis” vaadata ka neid trükiseid:






© Kirjavara Raamatupood OÜ • Registrikood 16003911 • kirjavara(ätike)kirjavara(punkt)ee • +372 501 2125