„Proovi oma võimeid” on pehmekaaneline raamat. Raamatu seisukord: vähekasutatud.
Inimese areng väikesest mateeriakübemekesest küpse inimisiksuseni on kahtlemata looduse suurim ime.
Iga inimolend on teatavasti kordumatu ja ainulaadne. Isikupära kujunemine sõltub paljudest teguritest: sünnipärastest eeldustest ehk pärilikkusest; keskkonnast; kasvatusest ja hiljem ka enesekasvatusest. Nimetatud tegurite koostoimest olenevadki iga inimese individuaalsed iseärasused.
Missugune isiksust kujundav ja determineeriv tegur on kõige tähtsam, sellele ei leidu tänapäeval – ja küllap ka tulevikus – ühest vastust. Need tegurid on vastastikku niivõrd põimunud, et ei ole lihtsalt võimalik neid üksteisest eraldada. Varem murti piike ja peeti ägedaid vaidlusi selle üle, kumb on tähtsam, kas kasvatus või pärilikkus. Tänapäeval ollakse neist kasutuist vaidlustest loobutud ja nenditakse, et mõlemad on tähtsad.
Pärilikkust me, mõistagi, muuta ei saa. Me saame sünnipäraseid eeldusi korrigeerida kasvatuse ja soodsa keskkonna abil.
Uuringute põhjal on juba ammu teada, et inimisiksuse kujunemisel on olulisemad just esimesed eluaastad, kusjuures tuleb märkida, et isiksust on vaja arendada terviklikult, st et on vaja silmas pidada nii intellektuaalset, kehalist kui ka sotsiaalset aspekti. Ent uuringud on näidanud ka seda, et esimeste eluaastate arengus on väga tähtsal kohal just intellektuaalne aspekt, seega vaimne külg. Ja siin tõuseb omakorda esiplaanile mõtlemine. Mõtlemise tähtsust isiksuse arendamisel ja teadmiste omandamisel pole üldse võimalik üle hinnata.
Et see arendamine saavutaks aga maksimaalseid tulemusi, peab uute kogemuste omandamine olema aktiivne ja iseseisev ning toetuma mitmekesisele materjalile.
Maailmakuulus šveitsi psühholoog Jean Piaget on tabavalt ütelnud, et laps saab enam kasu sellest, kui ta teatud kogemuse saavutamiseks kulutab ise 3 päeva, selle asemel, et see talle veerand tunniga ette näidataks. Teine uurija, tuntud inglise teadlane E. M. Churchill rõhutab kogemuste mitmekesisuse tähtsust üldistamise ja abstraheerimise alusena ja teiseks laste aktiivset reageerimist olemasolevatele kogemustele.
Seega, kui te tahate oma lapse arengule igati kaasa aidata, jätke lapsele võimalus kogumikus toodud ülesandeid iseseisvalt lahendada. Loomulikult, kui laps kuidagi hakkama ei saa, abistage teda suunavate küsimustega ja mõnede vihjetega. Kuid pidage meeles: abistamine ei tähenda lapse eest ärategemist.
Loodame, et kogumik „Proovi oma võimeid” pakub abi teie õilsas missioonis oma last paremini ette valmistada iseseisvaks ja täisväärtuslikuks eluks.
– Paul Kees
Raamatu „Proovi oma võimeid” sisukord on veel sisestamata või see puudub sootuks.
Raamatuga „Proovi oma võimeid” seonduvad märksõnad: lapsed, koolieelikud, õpilased, vaimsed võimed, mõtlemise arendamine, nuputamisülesanded, lastekirjandus
„Proovi oma võimeid” on pehmekaaneline raamat, 83 lk; 14,8 × 21,0 cm; ↔ 0,5 cm; 129 g.
Raamat „Proovi oma võimeid” on hetkel laost otsas.
Raamatu „Proovi oma võimeid” ilmumisandmed: Ilo, 2002
ISBN/EAN: 9789985574058 (9985-57-405-2, 9985574052)
Jõuluvana tegelusvihik
13.93
Minu pusleraamat
9.50
Aias
5.95
Lahenda nagu Sherlock
16.90
Kriminaalsed mõistatused
13.93
Muhe tarkus 2. osa
13.93
Numbrimängud nutikatele
11.99
Looduse sõber
8.40
Arva ära!
8.30
Leia ja mõistata
6.96
Mõttemängud koolilastele
12.92
Ole arhitekt!
17.71
Kus on ükssarvik?
12.92
Suur mudilaste mälumäng
19.79
Lihtne matemaatika
15.95
Mõttemängud mudilastele
14.74
Mina lähen kooli
12.92
Matamõistatused
7.49
Imeline ilm
7.47
Kodus
6.99
Talus
6.99
Kooliks valmis!
6.66
Õpime jagama!
5.55
Tähesellid
9.99
Õpime tähti
8.98
© Kirjavara OÜ • Registrikood 12272560 • kirjavara(ätike)kirjavara(punkt)ee • +372 501 5525