„Õpetaja arengut toetav juhtimine” on pehmekaaneline raamat. Raamatu seisukord: uus.
Raamatu „Õpetaja arengut toetav juhtimine” põhiväide on lihtne: koolijuhtide peamine ülesanne on parandada nende inimeste töötulemusi, keda nad juhivad. 12. ja 13. sajandil koostatud, varasemal suulisel pärimusel põhinevas kõmrikeelsete müütide ja legendide kogumikus „Mabinogion” on üks lugu hiiust nimega Bendigeidfran (Õnnistatud Brän), kes oma sõjaväge läbi maanurga juhtides jõuab sügava oru äärde. Oru põhjas voolab jõgi, mis on sõjameeste jaoks liiga sügav, et sellest läbi kahlata. Pealegi on jões kivid, mis asetsevad üksteisele niivõrd lähedal, et sõjamehed ei saa jõe ületamiseks kasutada ka väikesi paate, mille nad endaga kaasa on võtnud. Pärast mõningast arutelu otsustab hiid, et ta heidab end risu üle oru, et sõdurid saaksid tema selga sillana kasutades teisele poole jõge kõndida. End pikali heites lausub ta: „See, kes tahab olla juht, peab olema kui sild”.
Minu meelest sobib see võrdpilt väga hästi koolijuhtimist sümboliseerima ja annab tabavalt edasi selle raamatu põhiseisukoha, mille järgi koolijuhtide peamine ülesanne on parandada nende töötulemusi, keda nad juhivad. On mitmesuguseid võimalusi, kuidas koolijuhid saavad oma koolis õppivate noorte õpitulemusi mõjutada, näiteks kujundades sobivad põhimõtted, mille alusel õpilasi klassidesse rühmitada. Kuid selle mõju on väike võrreldes mõjuga, mida avaldab see, kui arendatakse neis koolides töötavate õpetajate klassiruumipraktikat (Educational Endowment Foundation, 2015).
Samas on hulk selliseid tegureid, mille üle koolil mõjuvõimu ei ole või kui ongi, siis on see väga väike. Näiteks on saadud mõningaid tõendeid selle kohta, et koolihoone kvaliteet võib mõjutada seda, kui palju õpilased õpivad (Commission for Architecture and the Built Environment, 2002), ent selline koolikeskkonna mõju näib siiski olevat üsna väike (PricewaterhouseCoopers, 2003). Teisalt on hulk niisuguseid tegureid, mille üle juhtidel on võimu vähe või pole sedagi, kuid mis mõjutavad õpilaste õpitulemuslikkust märkimisväärselt, näiteks vaesus, õpetajate ettevalmistus ja õpetajatele! makstav tasu.
Muidugi ei tohiks vaesust tuua kesiste õpitulemuste ettekäändeks, kuid nüüdseks on saadud juba päris palju tõendeid, kuidas vaesuses kasvavaid lapsi on õpetada keerukam kui jõukamatest peredest pärit lapsi (Dickerson ja Popli, 2012; Taylor, 2010). Vaesuses kasvavate laste arvu vähendamine aitaks olulisel määral parandada õpilaste õpitulemuslikkust (Carnoy ja Rothstein, 2013), ent nende näitajate mõjutamisel jäävad koolijuhtide käed paraku lühikeseks.
Paljudes riikides, eriti USA-s, pööratakse õpetajakoolituse raames suhteliselt vähe tähelepanu koolide vajadustele. Kui aga reaalse koolielu eripärasid neis koolitusprogrammides rohkem arvestataks, oleks samuti võimalik õpitulemuslikkusele olulist mõju avaldada (Anderson ja Stillman, 2013; Cochran-Smith ja Zeichner, 2005). Aga siingi on raske öelda, mida üksikud koolijuhid saaksid ette võtta, et ülikoolides pakutav õpetajaharidus senisest rohkem ka nende vajadusi arvestaks.
Raamatu „Õpetaja arengut toetav juhtimine” sisukord on veel sisestamata või see puudub sootuks.
Raamatuga „Õpetaja arengut toetav juhtimine” seonduvad märksõnad: õpetamine, efektiivsus, õppeedukus, õpitulemused, kujundav hindamine, koolijuhtimine, õpetajad, täienduskoolitus, erialane areng
„Õpetaja arengut toetav juhtimine” on pehmekaaneline raamat, 272 lk; 17,0 × 24,0 cm; ↔ 1,1 cm; 412 g.
Raamat „Õpetaja arengut toetav juhtimine” on Laos nr 1, saame postitada või kontorisse tuua samal või esimesel TÖÖPÄEVAL.
Raamatu „Õpetaja arengut toetav juhtimine” ilmumisandmed: Haridus- ja Noorteamet, 2020
ISBN/EAN: 9789949575862 (978-9949-575-86-2)
Ostke raamat „Õpetaja arengut toetav juhtimine” hinnaga 37.97
Spordi üldained: I tase
27.97
Väikese hiire päev
10.99
Mittestandardne laps
14.90
Töö traumeeritud lastega
34.94
Montessori väikelaps
24.94
Õpetajaraamat
21.70
Draakonid ei jaga
11.22
Sina oledki mu rõõm
11.11
Montessori beebi
24.99
Aitame lapse rääkima
25.95
Arenguvestlus õpilasega
24.94
Kui koolis on halb
19.91
Uus kool (komplekt)
49.49
Õppiv kool
49.49
Andragoogika
34.94
Lapse väärkohtlemine II
34.94
Sensoa lipusüsteem
34.94
Troonipärijad
34.94
Õpetaja õpiabi
34.94
Kas Eesti PISA on viltu?
33.93
Digi paneb liikuma
33.33
© Kirjavara OÜ • Registrikood 12272560 • kirjavara(ätike)kirjavara(punkt)ee • +372 501 5525